Igyunk, de mit?

Többször is megkapjuk a tanácsot: igyunk naponta több liter folyadékot!

Valóban sokat számít, mert a napi folyadékfogyasztás éppolyan fontos, mint az, hogy mit eszel.

A folyadékfogyasztás fontosságáról valóban kell beszélni, hiszen szervezetünk nagy része víz és a sejteknek, anyagcserének...stb. nagyon fontos a megfelelő mennyiségű víz, a bőrünk is kisimul, lassabban ráncosodik, a folyadék telít, átmossa a szervezetünket, segíti a diétát.

Amikor a szervezet úgy érzi, nem jut elegendő folyadékhoz, elkezdi a vizet visszatartani, ami puffadáshoz vezet, s így teltebbnek fogjuk magunkat érezni.

Egy átlagos testalkatú felnőtt ember napi 2-3 liter folyadékot veszít izzadáson, légzésen és mozgáson keresztül. Ha ezt nem pótoljuk, testünk kiszárad.

Ha a folyadékbevitel nem elegendő, egyrészt kellemetlen méregtelenítési tünetek jelentkezhetnek (fáradtság, fejfájás, szédülés...), másrészt a szervezet önvédelmi üzemmódba kapcsol, vagyis a savakat és méreganyagokat ismét zsírba burkolja, hogy azok ne károsíthassák a működését. Ennek eredménye pedig fogyás helyett zsírtárolás, vagyis hízás lesz.


Forrás: https://www.fogyas.info/folyadekfogyasztas-folyadekbevitel-fontossaga_napi-folyadekszukseglet-fogyokura-alatt.php

Összefoglalva:
• A nem elegendő folyadékfogyasztás hosszú távon elhízáshoz vezet.
• A megfelelő minőségű és mennyiségű folyadékbevitelre jobban kell figyelni!
• 15-20 testsúlykilónként 1 liter folyadék fogyasztása lenne az optimális.

Hogyan vegyük rá magunkat, hogy több vizet igyunk?

Hasznos cikk:

https://vizmegoldas.hu/vizszures/tobb-vizet-igyak/

Tehát inni kell!

De mit?

Az enegiaitalokról, cukros üdítőkről, mértéktelen kávé-és alkoholfogyasztásról lebeszélnélek, válogasd meg, mit viszel a szervezetedbe, nemcsak az ételekre, a folyadékra is nagyon kell figyelni!

A kávét, a leveseket, a tejet ne nagyon számold a napi folyadékhoz, azt inkább a kalóriákhoz add hozzá....

Tudom, unalmas a sok mentes víz, de az a legjobb! Ha gondolod, akkor dobd fel valamivel!

Igyál ízesített- cukormentes, házilag elkészített - gyümölcsös vizeket, gyümölcsleveket, frissen facsart, rostdús zöldség-gyümölcsleveket, gyümölcsteákat, zöld teát, gyógyteákat. Nyáron kiváló szomjoltó a fagyasztott gyümölcsökkel kínált hideg ásványvíz, egy jegestea, egy hideg limonádé, gyömbéres-citromos tea, egy természetes édesítőszerrel készült energiamentes szörp, reggelire jól telítenek és egészségesek a gyümölcsös turmixok, zöldséglevek, magtejek.

Edzés után egy jó hideg fehérjerturmix is jól esik :)

Kövezzetek meg érte, de én téli estéken nem mondok nemet egy bögre - édesítőszeres, magunk fűszerezte - forralt borra sem...

 

 

Elérhetőség

dietaénigyszeretlek.hu

© 2014 Minden jog fenntartva.

Powered by Webnode