Diéta és terhesség

 

Plusz 6-7 kg terhesen, napi sporttal, minőségi étkezéssel, munkával, gondtalan babavárással, egészséges - közel 4 kilósan született - gyerekekkel. 
Jaaaaaa és egy remek Férjjel, akivel "váltjuk egymást" az ajtóban reggel, de gyerkőcök mellett is eljutunk edzeni. :)
 
 
 
 
Nagyfiammal, Ákossal.
 
 
 
36. hétben edzésre készülve :) 
 
Fiaimmal :)
 
 
Ha gondolod, akkor olvasd át néhány étrendemet, melyeket terhességem alatt jegyeztem fel étkezési naplómba.
 
Jöjjön néhány minta terheskori életmódomból:
 
 
2013. január 5. szombat - 7 hetes terhes voltam
Reggeli: Szénhidrátcsökkentett kenyér pirítva + felvágott, sajt, tejeskávé
Tízórai: gyümölcs
Ebéd: diétásan elkészített bakonyi csirkemell szénhidrátszegény tésztával, capuccino
Uzsi: diétás, cukormentes túrókrémdesszert édesítővel
Vacsi: sült hús, saláta
 
2013. január 9.
Reggeli: gyümölcsök (banán, kivi) + joghurt, kávé
Tízórai: cukormentes müzliszelet, fél banán
Ebéd: spenót és két főtt keménytojás
Uzsi: mandarin, 
Vacsi: rántotta 3 tojásból, sajttal
Nasi este: cukormentes puding
Sport: 50 perc torna
folyadék: ásványvíz, koffeinmentes gyerektea
 
 
2013. január 14.
Reggeli: diabetikus fahéjas tejberizs
Tíórai: gyümölcs
Ebéd: Sült csirke, sajtszósz, zöldségek
Uzsi: alma, koffeinmentes tejeskávé, 2-3 diétás keksz
Vacsi: virsli, uborka, pár szem mandula
folyadék hársfatea
Sport: 40 perc torna
 
2013. május 27.
Reggeli: szilva, 3-4 diétás házi keksz és hozzá cukormentes joghurt
tízórai: müzli, eper/cseresznye
Ebéd: bolognai penne (diétás tésztával)
uzsi: pár kanál diétás mogyorókrém
3 kocka diétás étcsoki
vacsi: hal, saláta
Torna: 50 perc
 
2013. június 7.
Reggeli: Diétás tejbegríz, koffeinmentes kávé (vagy akinek szabad, hagyományos)
Tízórai: cukormentes müzliszelet, gyümölcs
Ebéd: gombapörkölt diétás tésztával vagy diétás tarhonyával, vagy kölessel, esetleg bulgurral
Uzsi: túrókrém (egy doboz túró+natúr joghurt+ édesítő+ piros gyümölcs összekeverve)
Vacsi: Czézár saláta natúr joghurtos öntettel ( az összes bolti zsíros és cukros! Kerüld el!)
torna: 50 perc
folyadék: sok-sok gyerektea (koffeinmentes), víz
 
2013. aug. 16.
Reggeli: szilva, tejbezabi avagy zabkása (=tejbegríz zabkorpából vagy zabpehelyből édesítővel, házilekvárral, fahéjjal)
Tízórai:alma, barack, magvak (mandula, dió)
Ebéd: Csirke+ párolt cukkini, tejeskávé, akinek mehet a koffein
Uzsi: 2 óráig gyümölcsök, utána 1 natúr joghurt 
Vacsi: Virsli, diétás házi puding
Sport: 1 óra terhestorna
 
2013 június 9. - 29 hetes terhes voltam
Reggeli: aszalt gyümölcsök, két házi diabetikus almáspite, capuccino, 
Tízórai: 1 alma, fél banán, müzliszelet
Ebéd: borsóleves, pörkölt+diétás lisztből nokedli, desszert: 3-4 szem eper, 
Uzsonna: diétás puding, kávé, 
Vacsi: hal, saláta
Este nasi: diétás keksz, kis marék mandula
Sport: 45 perc torna
 
2013. július 31. 
Reggeli: szilva, egy diétás barackos süti, koffeinmentes tea vagy kávé
Tízórai: (kórházban voltam vizsgálaton, így amit tudtam vinni magammal) müzliszelet, alma
Ebéd: sült csirke, spenót, capuccino
Uzsi: joghurt (diétás)
Vacsi: Saláta, grillsajt
Sport: 45-50 perc 
 
2013. augusztus 25.
(szülésem előtt 4 nappal)
Reggeli: aszalt szilva (nekem minden nap ezzel indult a reggelem, bizonyos okok miatt...)
natúr joghurt + cukormentes müzlikeverék + gyümölcsök
Tízórai: gyümölcsök, müzli
Ebéd: Zabkorpás túrógombóc, capuccino
Uzsi: sült máj, 1-2 pufirizs
Vacsi: felvágott, sajt, paradicsom, keménytojás (kenyér nélkül)
Sport: 50 perc
 
 
 
Vacsira sokszor ettem virslit, tojást, sült húsokat, halat és sovány túrót.
Gyümölcsöt kettőig, este már nem, sok benne a gyümölcscukor, szénhidrát.
Egy héten egyszer vagy kétszer ettem tésztát (diétásat)
Minden nap friss idénygyümölcsöt, minden héten főzeléket és sült húsokat, rengeteg friss zöldséget és salátát, minden nap kis marék (nem több!!!!!) magvakat, diót, mogyorót, mandulát, nagyon zsíros, de értékes zsírokat tartalmaznak, fontos!!!!!
Uzsonna és vacsi könnyű legyen, ne egyél jóllakásig, sok rost van a salátákban, ez segíti az emésztést, a túró a kedvenc alacsony kalóriás nasim, a tojásból nem szabad sokat enni a koleszterin miatt, de sok benne a szelén, ami fontos. Zöldségből és gyümölcsből vittem be a legtöbbször szénhidrátot, heti 1-2 tésztanap (diétásan) és sok folyadék. 
 
Szedtem végig a terhesvitamint.
 
Minden nap sportoltam. Te is mindenképp egyeztess erről orvosoddal, mert nem vagyunk egyformák, én az orvosom engedélyével napi 50-60 percet mozogtam: terhestorna, sok séta (mindenhová elkezdtem gyalog járni, bölcsibe a nagyfiammal, munkahelyemre, boltba...nem használtam autót.) Sokat tornáztam otthon DVD-kre, kerülve minden rázkódó, ugráló mozgást, nem futottam, nem súlyzóztam és nem bicikliztem.
 
Vigyáztam a hatalmas pocakomra. 
Csak egyszer mentem neki anyósomnál a fürdőszoba ajtónak és akkor nagyon megijedtem, de nem lett baj szerencsére. :)
 
 
 
 
Nem vagyok szakember, sem dietetikus, sem orvos, sem védőnő, sem szülész, sem szakács, sem gasztrozseni, sem hozzáértő, de boldog Anyuka vagyok, két csodálatos terhességem volt és ha lenne harmadik pocakos 9 hónapom, bizony mindent ugyanígy csinálnék. :)
Élvezd ezeket a gyönyörű hónapokat!
Meg az azutániakat is. :)
 
Jó egészséget kívánok!
 
Dia
 
 
 
Szeretettel ajánlom a Diéta Könnyedén II. receptgyűjteményemet, melyben kifejezetten a kismamákra, kisbabákra, kisgyermekes családokra gondoltam: diétás receptek várandósság alatt és után, hozzátáplálást segítő ízletes ételek a csöppségeknek, egészséges fogások kicsiknek-nagyoknak, kisgyermekekkel közösen elkészíthető egyszerű és villámgyors finomságok!
 
A kiadványok megrendelhetőek az ormenyijanos@gmail.com email címen!
 
 
 
 
 
 
Második fiam születése után másfél hónappal
 
 
 
 

Elérhetőség

dietaénigyszeretlek.hu

© 2014 Minden jog fenntartva.

Powered by Webnode