Kesudió

 
Miért fogyasztom?
 
1. Megelőzi a rákot
 
A flavonolok egyik osztálya az ún. proanthocyanidin, mely képes harcolni a rákos sejtek ellen, meggátolva, hogy osztódjanak. A proanthocyanidin a magas réztartalommal együtt vértezi fel a kesudiót, hogy szembeszálljon a rákos sejtekkel, de a vastagbélrák kialakulásától is távol tart. Ez az egészséges kesudió egyik legfőbb előnye!
 
2. Védi a szívet
 
Sokakat visszatarthat fogyasztásától az a feltételezés, hogy a kesudió hízlal. A kesudió kalória szempontjából nem vészes – zsírtartalma alacsony más diókhoz képest, olajsava azonban nagyon egészséges a szívre nézve. Koleszterinmentes, az antioxidánsok jelenléte azonban segít megelőzni a szívproblémák kialakulását.
 
 
3. Csökkenti a vérnyomást
 
A kesudió magnézium tartalmának köszönhetően csökkenti a vérnyomást.
 
4. Segít a hajnak
 
A réz olyan ásványi anyag, amely a haj színének fenntartásában segít. Tehát ha rézben gazdag kesudiót eszünk, még a hajkoronánk is teljesebb színű és szebb lehet!
 
5. Egészséges csontok
 
A kalciumhoz hasonlóan a magnézium is nagyon fontos a csontok egészségének fenntartásában, a kesudió pedig igen gazdag ebben az ásványi anyagban!
 
6. Egészséges idegek
 
A magnézium a csontok felszínén tárolódik, és megelőzi, hogy a kalcium bejusson az idegsejtekbe – ezzel az erek és az izmok is relaxált állapotban maradnak. Az elégtelen mennyiségű magnézium éppenséggel a vérerek összehúzódását okozhatja, mely magas vérnyomáshoz, migrénhez, fokozott fejfájáshoz vezet – hogy csak a főbb gondokat említsük.
 
7. Meggátolja az epekövek kialakulását
 
A kesudió napi fogyasztása 25 százalékkal csökkentheti az epekövek jelentkezését.
 
8. Segít a fogyásban
 
A kesudió hizlal? Tévedés. Jó koleszterint tartalmaz, tehát a közvélekedéssel szemben azoknak, akik fogyasztanak kesudiót hetente kétszer, kevesebb lesz a súlyuk, mint akik ennél kevesebbet esznek vagy egyáltalán nem élnek vele.
 
 
9. Antioxidáns
 
A szelén, a réz, a magnézium és még sok más ásványi anyag számos enzim működésében szerepet játszik.
 
10. Segíti az emésztést
 
A kesudió hatása a növekedés és fejlődés elősegítése is, valamint a nukleinsav szintézis és az emésztés könnyítése.
 
11. Vitaminban gazdag
 
A kesudió olyan vitaminokkal van tele, mint a riboflavin, pantoténsav, tiamin, niacin, stb. Ezek tartanak távol bennünket a szideroblasztos vérszegénységtől például vagy a pellagra nevű bőrbetegségtől.
 
12. Egészséges íny és fogak
 
Mivel a kesudióban levő magnézium igen jó a csontokra, ebből következik, hogy a fogak és az íny egészségéről is gondoskodik.
 
13. Kellemes alvás
 
Változókor, menopauza után a kesudió sokat segít abban, hogy az éjszakák zavartalanok legyenek.
 
14. Harcol a szabad gyökök ellen
 
A kesudió segít szervezetünknek jól felhasználni a vasat, és megszünteti a szabad gyököket, melyek különféle egészségügyi problémákat okoznak.
 
15. Makuladegeneráció
 
A kesudió hatása ugyancsak, hogy képes szűrni a nap UV-sugarait és megvédeni bennünket a makuladegenerációtól.
 
Érdemes tehát fogyasztanunk ezt a mutatós és kellemes ízű diót! Bármikor felszolgálhatjuk otthon, főétkezések közt ideális éhségcsillapító.

 

 

Forrás:https://napidoktor.hu/blog/a-kesudio-15-elonye/

Elérhetőség

dietaénigyszeretlek.hu

© 2014 Minden jog fenntartva.

Powered by Webnode