Szezámlisztes muffin

 

Szezámlisztes muffin

Hozzávalók, elkészítés:

 Egyik tálba: 100 gramm szezámliszt, 100 gramm törökmogyoróliszt, fél csomag sütőpor, teáskanál szódabikarbóna. 

Másik tálba: 2-3 dl tej, édesítő, 1-2 dl kókuszolaj, vanília, 1 tojás. A kettőt külön kikevertem, majd a nedveset összekevertem a száraz anyagokkal, - ha szükséges vízzel/tejjel lehet lazítani a tésztán - muffinformákba kanalaztam, zabpehellyel díszítettem és megsütöttem. 

 

Figyelem! A maglisztek véleményem szerint elég tömények-laktatóak, ezért javaslom, hogy amennyiben túlságosan töménynek-erősnek érezzük, keverjük másfajta szénhidrátcsökkentett lisztekkel, vagy zabpehellyel, zabkorpával!

Én a következő képen zabpehelyliszt és szezámliszt 50-50% arányú keverékéből sütöttem a sütit és házi ribizli-meggylekvárt kínáltam hozzá.

A képen látható csokis süti:

Cseresznyés-csokis muffin

Hozzávalók, elkészítés:

 Egyik tálba: 150 gramm diétás liszt, 2 evőkanál zsírszegény, natúr kakaópor, fél csomag sütőpor, teáskanál szódabikarbóna, esetleg apróra vágott diétás csoki. Másik tálba: 2-3 dl tej, édesítő, 1-2 dl kókuszolaj, vanília, 1 tojás. A kettőt külön kikevertem, majd a nedveset összekevertem a száraz anyagokkal, belekeverem a magozott cseresznyét (meggyel, banánnal, ribizlivel is finom), - ha szükséges, vízzel/tejjel lehet lazítani a tésztán - majd muffinformákba kanalaztam, zabpehellyel díszítettem és megsütöttem. 

 

A szezámos muffin féle-massza egyik felébe lehet keverni kakaóport is :) 

Ezeket a terméket használtam:

Dia-Wellness "Negyedannyi-Ugyanannyi" Cukorhelyettesítő 

Dia-Wellness termékcsalád magas rost-, és alacsony szénhidráttartalmú, alacsony glikémiás indexű lisztkeverékei

 

Paleolit törökmogyoróliszt 

Szezámliszt

Elérhetőség

dietaénigyszeretlek.hu

© 2014 Minden jog fenntartva.

Powered by Webnode