Barnarizs-quinoa

 
Barnarizs-quinoa
 
Szuper összetett szénhidrát! :)
 
A barnarizs 7 jótékony hatása. Ezért fogyaszd bátran!
 
 A rizs a búza után az emberiség legfontosabb növényi tápláléka, a világ összes konyhaművészetének fontos alapanyaga. 
 
Finomítatlan, ezért egészségesebb
 
A feldolgozatlan rizs sok-sok réteget tartalmaz, és annak fényében távolítanak el róla rétegeket, hogy milyen végterméket szeretnének nyerni. A barna rizs esetében kizárólag a legfelső réteg kerül le a rizsről. Mivel további finomítási folyamat nem történik, így az értékes tápanyagok a rizsszemben maradnak.
 
 
 
Összetett szénhidrát
 
A rizs nagyon egészséges összetett szénhidrát, amely keményítőt és rostot is tartalmaz. Az ilyen szénhidrátok lassan emésztődnek, a szervezet folyamatosan nyeri a működéséhez szükséges energiát.
 
 
 
Növényi rostok gazdag forrása
 
A barnarizs rostban gazdag táplálék – a rostok pedig elengedhetetlenek az egészséges táplálkozáshoz. Ha nem fogyasztunk elegendő rostot, emésztési problémáink lehetnek (pl. bélrenyheség, szorulás). Egy pohár barnarizs a napi rostbevitel 14%-át fedezi, valamint csökkenti a koleszterol szintet. A barna rizs rosttartalma hatszorosa a fehér rizsének
 
 
 
Creamy-Vegan-Protein
 
Mivel a barna rizsnek kifejezetten magas a rosttartalma, ezért képes a bélperisztaltikát gyorsítani, a széklet mennyiségét növelni, a mérgező bomlástermékeket megkötni, a belekből kiüríteni. A barnarizs rostanyaga megköti a béltraktusban lévő női nemi hormont, így a vérben keringő ösztrogénszint lecsökken.
 
 
 
Szervezetünk támogatója
 
A rizs, latin nevén Oryza sativa L. kb. 7% fehérjét, 78% szénhidrátot (keményítőt), 0,9% zsírt és 13% vizet tartalmaz. Összetétele a kutatások alapján 99%-ban egyezik a szervezetünk összetételével. Másik nagy előnye, hogy gluténmentes, az erre érzékenyek is fogyaszthatják. Időseknek és gyerekeknek is ajánlott táplálék, nem terheli meg az emésztőrendszert.
Ennek a gabonának a fogyasztásával szemben egyik vércsoportnak sincs ellenjavallata.
Gyorsan teltségérzetet okoz – ezért kiváló eleme lehet a testsúlycsökkentő diétáknak.
 
 
 
Fehérjében bővelkedik
 
A barnarizs gyakorlatilag az összes esszenciális aminosavat tartalmazza, amely szervezetünk fehérje felépítésében nélkülözhetetlen. Már 50 gramm rizs elfogyasztása fedezi a napi fehérjeszükséglet 11%-át.
 
 
 
Fontos vitaminok, ásványi anyagok
 
Kiváló mangánforrás. Egy pohár barnarizs a napi mangán szükséglet 88%-át fedezi. 
 
 
 
Értékes zsírok a szervezetnek
A barnarizs külső borítása – azaz korparésze – tartalmaz egy orynazol nevű vegyületet. Ez az anyag váltja ki a vérkoleszterinszint csökkenését. Louisiana állam egyetemén vizsgálatot végeztek, melyben arra keresték a választ, hogy a rizskorpa milyen mértékben képes a koleszterinszintet csökkenteni. A vizsgált személyek napi 100g rizskorpát fogyasztottak három héten át. A felmérés végén a vérkoleszterinszint átlagban 7 százalékkal, ezen belül a káros LDL-koleszterin-szint 10 százalékkal csökkent.
 
 
Qinoa:
 
A Quinoa 7 jótékony hatása és további érdekességek
 
A szuperélelmiszernek is emlegetett Quinoa számtalan, az egészségre jótékony hatással rendelkezik. Jó ízű, magas fehérje tartalommal rendelkezik és fontos szerepe van a gluténmentes étkezésben.
Bár gabonaként emlegetik, valójában egy-, a spenóthoz és a céklához hasonló növény magja.
1. Magas fehérje tartalom. Hasonló mennyiségű proteint tartalmaz , mint a tej, de többet, mint a rizs, a köles, vagy a búza
2. Kitűnő riboflabvin (B2) forrás. A riboflavin segít csökkenteni a migrénes fejfájások gyakoriságát azáltal, hogy javítja az energia metabolizmusát az agyban és az izmokban
3. A quinoaból származó szaponint Dél-Amerika szerte a bőr sérüléseinek kezelésére használják, mivel az fertőtlenítő hatással rendelkezik.
4. Alkalin képző hatású, mely megegyezik a vadrizs , az amaránt és csírák hatásáéval
5. ¼ bögre száraz quinoa csupán 172 kalóriát tartalmaz
6. Mivel nem áll rokonságban a búza, vagy más gabonafélékkel , gluténmentes. Sokan beszámoltak már arról, hogy jobban érzik magukat és képesek fogyni, ha csökkentik a gluténtartalmú gabonafélék, vagy legalább a búza bevitelét a szervezetükbe.
7. Komplex szénhidrát, alacsony glikémiás indexszel. Ez is fontos szempont a fogyni vágyóknak.
 
 
Csirkemellel tálaltam ebédre :)
 
 
 
Forrás:
 

 

Elérhetőség

dietaénigyszeretlek.hu

© 2014 Minden jog fenntartva.

Powered by Webnode