Cukkini

 

Számos ételemben használom és kedvelem a jótékony hatású cukkinit, melyet alacsony kalória és magas ásványi anyagtartalom jellemez.

Alacsony kalóriatartalma miatt nagyszerűen alkalmazható különböző diétákban. Magas ásványi anyag-, valamint C- és B9-vitamin-tartalommal bír. Hashajtó hatása révén kiváló székrekedés ellen, vízhajtó tulajdonságának köszönhetően pedig segíti a feleslegesen felgyülemlett víz kiürítését.

Egy közepes méretű cukkini mindössze 25 kalória körül mozog, így valóban nyugodt szívvel ajánlhatjuk a fogyókúrázóknak.

A C-vitamin tartalmát figyelembe véve, a cukkini nagyon jó antioxidáns tartalmú növény, segíti az asztma kezelését, és gyulladáscsökkentő hatással is rendelkezik

Fogyasztásával megelőzhetők a C-vitamin hiánya miatt kialakuló betegségek, a skorbut és a bőrelszíneződés. Az utóbbi esetében a kis vérerek sérülnek, ami lehetővé teszi, hogy a vörösvértestek a sejtekbe, szövetekbe jussanak.

A cukkini rendszeres fogyasztása csökkenti a magas homocisztein szintet. A homocisztein szervezetünk számára nélkülözhetetlen fehérje, de a normális értéknél magasabb szintje súlyos betegségeket okoz. Megfigyelték, hogy a perifériás artériák elzáródásában és trombózisban, agyi katasztrófában szenvedő betegek homocisztein szintje minden esetben magasabb, mint az egészséges embereké.

A cukkini rendszeres fogyasztása csökkenti a szklerózis multiplex kialakulásának rizikóját.

Magas víztartalma, táplálkozástani értéke kevés kalóriával párosul, ezért fogyókúrázók kedvelt ételévé válhat. 

A C-vitaminon kívül még sok folatot, káliumot, A-vitamint is tartalmaz. A C-vitamin és a lutein együtt szemünk egészségét védik.

A cukkini a felsoroltakon kívül még nagyon jó B6-, riboflavin- és mangánforrás. A többi zöldségfélével együtt, gyakran fogyasztva, a vastagbélrák megelőzésében is fontos szerepet kap.

Tudjuk, hogy a szívbetegségek megelőzésében jelentős szerepet kap a koleszterinszint szabályozása, amit helyes táplálkozással, sok zöldség fogyasztásával különösebb erőlködés nélkül megvalósíthatunk.

A cukkini héja béta karotint tartalmaz, tele van antioxidánsokkal, segít megelőzni a sejtek károsodását.

Mivel ez a zöldségféle magnéziumot és foszfort is megfelelő mennyiségben juttat szervezetünkbe, ezért ez is egy lehetőség a tej mellett, vagy a tej helyett, hogy segítséget kapjunk a csontok felépítésében és megtartásában.

A cukkini felhasználása rendkívül sokrétű. 

Elérhetőség

dietaénigyszeretlek.hu

© 2014 Minden jog fenntartva.

Powered by Webnode