Spenót

 

Az egyik kedvencem... :)

Nem, az egész család kedvence :)

 

SPENÓT

A dagadó karizmokkal és kukoricacsutkából készült pipájáról könnyen felismerhető Popeye nem valószínű, hogy a mai gyerekek számára az ideális fitnesz reklámfigura lehetne egy óriásplakáton, de kedvenc ételfajtája viszont minden bizonnyal felkerülhetne oda. 

A spenótban sok vas, folsav és B vitamin van, amelyek annyira nélkülözhetetlenek számunkra, hogy a liszt adalékai között rendszeresen megtaláljuk őket. A folsav nemcsak arra jó, hogy segít megelőzni a csecsemőknél az idegcsatorna rendellenességek kialakulását, de csökkenti a vérben lévő homocisztein szintjét is, amely egy szívbetegségeket okozó, véredényirritáló, aminósavfajta. Hasonlóan hatékony hatást fejt ki a spenótban található két fitovegyület, a lutein és a zeaxantin, melyek védelmet nyújtanak a retinahártyán megjelenő, és vakságot okozó foltképződéssel szemben. 

Vitaminok tárháza
A spenótnak kiugróan magas az élelmi rost tartalma, illetve különböző vitamin és ásványi anyagokban is bővelkedik. Vitaminok közül leginkább C-, A-, és K-vitamin található meg benne. Ásványi anyagok közül pedig kiemelkedő a vas, magnézium, kálium és kalcium tartalma. Ezen kívül állapotos nőknek is nagyon ajánlott a fogyasztása folsavtartalma miatt.

Vérnyomást szabályozó
Ásványi anyagainak köszönhetően a spenót nagyon jótékonyan hat a vérnyomásra. Akár magas, akár alacsony vérnyomásról van szó. Az alacsony vérnyomás miatti fáradtságérzést is csökkenti. Ezzel együtt pedig a különböző szív-és érrendszeri betegségek kialakulása ellen is védelmet nyújt.

Antioxidánsok
Mint a legtöbb zöldség a spenót is jócskán tartalmaz különböző antioxidánsokat. Egyes kutatások szerint a rákos megbetegedések ellen is az egyik leghatásosabb zöldségek közé tartozik.

Idegnyugtató
A spenótnak idegnyugtató hatása is van, amelyet magas magnézium tartalmának köszönheti. Egyes leírások szerint a hiperaktív gyerekeknek is érdemes sok spenótot fogyasztaniuk. Emellett serkenti az emésztést és nem utolsó sorban lúgosító hatása van, így gátolja a szervezetünk elsavasodását is.

 

Egy csészényi spenót csupán 41 kalóriát tartalmaz zsír nélkül, ezért szükségtelen aggódni az ember karján, vagy egyéb testrészén megjelenő nemkívánatos domborulatok miatt. :)

 

Bővebben a témáról:

https://www.wellnesstippek.hu/Taplalkozas/10elelmiszer.htm#dio

https://www.femcafe.hu/cikkek/egeszseg/ezert-erdemes-sok-spenotot-fogyasztanod

 

Elérhetőség

dietaénigyszeretlek.hu

© 2014 Minden jog fenntartva.

Powered by Webnode